Min holdning: Flygtninge skal ikke sejle deres egen sø!

6 ud af 10 danskere vil skubbe båden retur, hvis en overfyldt pram med afkræftede mennesker, der har forladt alt, hvad de kender, nærmer sig Europas kyster. "Tillykke, I har overlevet den farlige tur - så kan I vel også klare hjemturen. Håber I har gemt lidt proviant, og at der land I har forladt ikke er ligeså uempatiske som vi er. Farvel."

Jeg er ked af det. Jeg kan ikke forstå, at så mange gode ordentlige mennesker, kan få sig selv til at sende uskyldige mennesker, der kæmper for sin egen og deres familiers overlevelse, tilbage i den visse sød. Nogle hævder endda, at "det er for deres egen skyld". Det er der også mange forældre, der har sagt, mens de tæsker løs på deres børn. Men revselsesretten har vi dog afskaffet (ganske vist stemte Dansk Folkeparti imod, men afskaffet blev den).

Vi skal hjælpe mere og bedre i de lande, hvor desperate mennesker flygter fra. Men jeg har lært, at man ikke må slå ihjel. Og hvis man sender en overfyldt pram tilbage over Middelhavet, så overskrider vi simpelthen en grænse, som jeg ikke vil være med til. Den Australske model er ikke human. Den Australske model er kynisk og brutal. Og ikke et eksempel til efterlevelse.

Dette indlæg ligger også på Facebook, og jeg opfordrer dig til, at Dele på Facebook hvis du er enig. Fordi egoismen og kynismen ikke må vinde. Heller ikke selvom det måske er den billigste løsning. Menneskeliv og økonomi egner sig ikke til at være i den samme ligning.